Az új blogom postjai

Houston we have a problem

Rólam

Miyazaki Jun, alias Merras.

A név nem egy nick, hanem tényleg japán - ennek ellenére sokak szerint kitűnően beszélek magyarul. Ezt többek között a Neo Interactive digitális reklámügynökség munkatársai is megerősíthetik. :)

Bár nem link építés, de azért megemlíteném, hogy Google AdWords Certified Partner minősítésem is van, azaz elképzelhető, hogy valamennyire értek az AdWords kampányok menedzseléséhez is.

Link építés

Link building - linképítés tanácsok keresőoptimalizálóknak

E-mail értesítő

Írd be az e-mail címed:

Szolgáltatja a FeedBurner

Friss topikok

  • Szappanos László 2: A helyezések nincsenek szoros összefüggésben a PR értékkel, kis mértékben befolyásolják viszont. (2014.04.30. 16:53) Google Armageddon zajlik?
  • hiyuan: Il processo per ottenere supera potrebbero includere delle finalità web e di persona le richieste ... (2011.08.12. 05:06) StartUP konf 2009
  • hiyuan: cittadini Distretto avrà la prospettiva di ottenere una buona vacanza esclusiva con il $ diverse 1... (2011.08.12. 05:04) New blog
  • hiyuan: "E 'fondamentale che noi aiutiamo la procedura riguardante la manutenzione oltre a restauro mentre... (2011.08.12. 05:02) Google killer Twitter és Digitális Média Tények Könyve 2009
  • bodybuilderSHOP: Merras! Aranyba kéne foglalni a neved! Ami késik persze nem múlik! Köszönöm ezt a rengeteg haszn... (2010.03.14. 13:08) Rólam

101 hatékony link building taktika

2007.11.29. 14:41 | Merras | 29 komment

Címkék: seo keresőoptimalizálás tipp link linkbuilding linkbaiting

Nem teszek úgy, mintha én találtam volna fel a spanyolviaszt - a SeoBook.com hozott össze egy marha jó kis 101-es listát, amik szerintük a leghatékonyabb taktikák a link építés kapcsán. A bejegyzésemben ezekből szemezgetek, kiegészítve saját kommentárokkal.

A linképítés mindig is egy fontos lépése volt a keresőoptimalizálásnak és a látogatószerzésnek - minél több link mutat az oldaladra, annál előkelőbb helyen fog szerepelni a keresőkben, és annál több látogatód lesz. De a hatékony linképítéssel nagyon sok látogatót szerezhetsz direktben is - tehát, el kell érned, hogy maguktól linkeljenek rád az emberek. És most, hogy a Google elkezdett komolyan fellépni a linkvásárlások ellen, ezek a taktikák még értékesebbé válnak.

71 jó linképítés taktika


Listaimádat


1. Írj 101-es listákat. :) Az emberek szeretik a király listákat. 101 főzőcske tipp, 101 WordPress beállítási tipp, a világ 101 legjobban utált politikusa, az élet értelme 42 101 pontban. Ja, és 101 hatékony link building taktika.

Ha tényleg hasznos, akkor ezt meg fogják linkelni az emberek, szavazni fognak rá a Digg-szerű oldalakon, mint amilyen itthon a Blogtér alternatív címlapja, etc. Körbe fog járni fórumokon, meghivatkozzák blogokban.

2. Írj 10-es listákat. Ezt ugye gyorsabban lehet kivitelezni, gyorsabban át tudja rágni magát rajta az érdeklődő, gyorsabban megvalósítható tippekről van szó. Míg a 101-es lista alapos, ez inkább gyors - és ez is hatékony dolog. 10 tipp a nagybevásárlásokhoz. Magyarország 10 legjobb keresőoptimalizálója. (Majd ha felnövök, szeretnék szerepelni benne.) A 10 legjobb magyar befektetési alap. 10 adóoptimalizálási tipp.

Az eredmény ugyanaz, mint az 1. pontban.

3. Maradjunk a top 10-nél. Találj 10 mítoszt egy témában, amit aztán ki lehet vesézni, hogy miért igaz, vagy miért marhaság. Teszemazt, garantálható a Google találati oldalain az első helyezés. Ha teleszórod a meta keywords mezőt kulcsszavakkal, az tök hasznos. (Mindkét állítás marhaság.) Ha SEO blogot vezetsz, most kaptál tőlem egy jó tippet egy jó posthoz.

4. Már nem top 10, de lista - méghozzá olyan dolgok listája, amik hasznosak lehetnek a látogatóidnak. A legjobb "kötelező" SEO blogok magyarul; kulcsszó kutatáshoz hasznos eszközök; linkcsere-bere rendszerek gyűjteménye, amit érdemes kipróbálnod. 20 ingyenes webshop script.SEO pluginok Joomla CMS-hez.

5. Mutasd be szakmád legjobbjait, "gurujait" - azokat, akik véleményére Te is szívesen adsz. Szipeter, Longhand, Bagi Zoli, Bánó pl. SEO témában. Jobban csináld, mint most én - mondd el, hogy miben jók, miért jók, egyáltalán, miért ajánlod őket.

Hitelesség építése = linkbuilding könnyítése


6. Szakadjunk akkor el a listáktól. A "content is king!" elve a linkbuildingben is érvényesül. Hiába írsz pl. nagyon frankó listákat, ha azok nehezen emészthetők, nincs megfelelő módon elmagyarázva. Ha jól csináltam a dolgomat, akkor ez a bejegyzés könnyen emészthető, remélhetőleg pofás stílusban van megírva, és Te szívesen meg fogod osztani a linkjét másokkal, mert azt fogod gondolni, hogy milyen király anyagot írt ez a Merras. Ha rosszul írtam meg a postot, akkor ez a lista nem lesz beszédtéma. Tehát: legyen könnyen érthető egy anyag, legyen jó és egyedi a stílusa, hogy szívesen linkeljenek rá a zenberek.

7. Hozzátartozik a képhez, hogy a magyar nyelv szabályaival legyél valamennyire tisztában. Azaz ügyelj a hejesírási hubákra, elgép ellésekre, nyelvhelyességre, ilyesmikre.

8. Van pár dolog, amivel szintén bizalmat építhetsz - bizalom nélkül pedig kevés a bejövő link. Például legyen valamiféle "privacy policy", azaz jelezd valahol, hogy miképpen kezeled a bizalmas adatokat, mint például a felhasználóid e-mail címe. (Ez amúgy a magyar jogszabályok alapján amúgy is kötelező.) Ne légy lusta, és írj magadról / a cégedről legalább pár mondatot - szerintem egy blogban például amúgy is kötelező jellegű dolog egy "Rólam" oldal beiktatása. Az se árt, ha van Rólad valahol egy fénykép. Még én is találtam magamról tűrhető fotót, amit ki mertem rakni a jobb felső sarokba. (Egen, az a csúnya ember én vagyok.)

PCC, mint linképítési taktika


9. No, ez már expertebb és pénzügyi befektetést is igénylő művelet. A lényeg, hogy bizonyos esetekben érdemes lehet belevágni egy fizetős kampányba, mondjuk a Google AdWords segítségével - ínyencebbek itthon kipróbálhatják az E-targetet is. Átkattintás alapon fizetsz a forgalomért. A SEO az legalábbis középtávon kifizetődő stratégia, viszont ha gyors eredményeket akarsz, akkor a SEM (keresőmarketing, azaz fizetett hirdetések) nagyon jól jöhet.

A cél az, hogy megfogjál egy adag új olvasót az oldaladnak, akiknek egy része (remélhetőleg minél nagyobb része) ott is fog ragadni hosszútávon - a saját blogjában, az általa látogatott fórumokon meglinkel Téged, etc. Azaz egy egyszeri befektetéssel beindítod a folyamatot, hogy többet ne kelljen PPC alapon költened az oldalad reklámozására.

Ma már elég sok helyen fut AdSense vagy E-target a magyar honlapokon, tehát most már itthon is jól használható taktikáról van szó. Esetlegesen érdemes lehet végignézni a webreklám.hu-n is, hátha találsz olyan honlapot, ahol olcsón lehet megfelelő mennyiségű és minőségű látogatónak bannert nyomatni. Ha meg belevágsz egy AdWords kampányba, előtte tájékozódj, mit is kell csinálni - pl. böngésszél egy picit a JabJab.hu-n.

Hírek és hírmegosztás


10. Itthon sajnos kevésbé tud jól pörögni a Seobook tippje, de azért valamennyire használható. Ún. article directorykat ajánl, ahol megoszthatod az anyagaidat - természetesen ezért cserébe linkeket gyűjthetsz be. Én nem tudok magyar article directoryról, de azért a Virtus.hu és a Civilmédia.hu valamennyire tudja pótolni a hiányukat. A két említett site a "civil újságírás" kategóriájába tartozik - bárki írhat bele cikkeket, és a látogatók szavazatai alapján kerül ki a főoldalra egy-egy anyag. Írj ezekre az oldalakra pár anyagot - és pakold meg linkekkel.

11. Küldj ki sajtóanyagot - feltéve, ha van olyan híred, ami érdekelheti az újságírókat. Hosszú ideig szerveztem mindenféle rendezvényeket például, és ezekről rendszeresen küldtünk ki sajtóanyagokat a fáradságos munkával összegyűjtött saját sajtólistánkra. Meglepődnél egyébként, hogy milyen könnyen átmegy az újságírók szűrőjén egy-egy anyag, főleg, ha csak az online sajtóra gondolunk. Néha még túl könnyen is, ahogy egyes példák mutatják. Főleg az online médiumok nagyon ki vannak éhezve híranyagra, és nincs elegendő méretű gárdájuk arra, hogy folyamatosan etessék a honlapot - ezért hajlamosak minden vackot megjelentetni. Te ne vackot írjál, hanem írj érdekes tartalmat - pakold meg megfelelő linkekkel, és küldd el. Ha nincs időd saját sajtólista gyártására, keress valakit, akitől akár ki tudod bérelni azt.

12. Ha sajtóanyagokat küldesz, mindenképpen kövesd vissza, hogy kik jelenítik meg azokat, és kik nem. Ha talász olyasvalakit, aki rendszeresen megjeleníti az anyagaidat, akkor kínálj nekik valami exkluzív tartalmat. Ha nincs témaötleted, akkor válogass ezen lista első 5 pontjából valami finomat. A lényeg, hogy az újságíró, szerkesztő azt érezze, hogy Tőled nem csak a szabvány sajtóanyagokat kaphatja meg, amiket úgyis elküldesz fűnek-fának, hanem kaphat valami EGYEDIT.

13. Ha van a saját területeden olyan honlap, amelyik a témába vágó eseményekről írnak - hajrá, írj nekik is cikket. Megfelelő linkekkel, persze.

14. Cserélj cikkeket más weboldalakkal. Ne aggódj a duplikált tartalom miatt - ha egy hatékony linkbuilding stratégia részét képezi, akkor többet hoz, mint visz. (A duplikált tartalom probléma ugyan, de érzésem szerint kissé túldimenzionált probléma - egyszer talán erről is írok valamit.)

15. Kérd a barátaid segítségét, ha valami fontos / érdekes híred van. Egyrészt, kérd a visszajelzésüket, hogy tényleg olyan jó-e a cucc - másrészt kérd a segítségüket, hogy promótálják. Ehhez azért hadd tegyem hozzá: ügyelj arra, hogy ne ess át a ló túloldalára. Linképítési taktikákat akarok Veled megosztani, nem pedig spammelésre buzdítani. Letöröm a kezedet, ha spammelni kezdesz a post hatására. :) A "kérd a barátaid segítségét" nem azt jelenti, hogy körlevelet küldesz az iwiwen, és linket koldulsz. Spammelni egyszer lehet - aztán szépen elfelejt Téged mindenki. Te pedig azt akarod - gondolom én -, hogy hosszú évekre megalapozd a honlapod sikerét.

16. Gyűjtsd be Te is mások híreit! Ne szégyelld megjeleníteni a piacod egyéb szereplőinek anyagait - és nyugodtan linkelj másokra, akár olyanokra is, akiket a konkurenseidnek vélsz. Hidd el, sokan vissza fognak linkelni.

17. Csinálj felméréseket, esettanulmányokat. Az emberek szeretik az ilyeneket, szeretik, ha bevonják őket valamibe, kikérik a véleményüket. Beszélni is szeretnek ilyenekről - blogokban, fórumokban. Egy jó felmérésnek vagy esettanulmánynak hírértéke van, amivel mások is szívesen foglalkoznak.

Katalógusok, közösségi könyvjelzők


18. Az eredeti cikk szerint most egy olyan pont jönne, hogy küldd el az oldalaidat a DMOZba. Sajnos nem csak az én személyes tapasztalatom, hogy a DMOZ egy halott ügy - rengeteg kategória található, aminek csak papíron van gazdája. Szerkesztőnek jelentkezni is reménytelen ügy, idén csak háromszor próbáltam meg.

Szerencsére a DMOZ-on túl is van élet. A lap.hu regisztráció kihagyhatatlan kör - bár kicsi a lap.huról bejövő link értéke, azért van neki, és rengeteg látogató kattint át onnét. Érdemes megpróbálkozni a DMOZ-klón Webcímtárral, valamint a wyw-vel is, ennek elég jó PR értékű kategóriái vannak.

19. Helyezd el az oldaladat fizetős katalógusokba, mondja a SeoBook. No, ezt azért nem árt picit kifejteni - hiszen fizetős katalógussal meg is lehet szívni, ahogy azt láthattuk a legutóbbi PR frissítéskor is. NE olyan katalógusba helyezd el az oldalad, ami a LINKÉRT kér pénzt - nem jársz vele jól. Fizetős katalógus viszont például a Yahoo-é - amelyik a MINŐSÉGELLENŐRZÉSÉRT kér pénzt. Azaz, leellenőrzi a honlapodat (ezért kéri el a zsetont), és AMENNYIBEN úgy gondolja, hogy valóban jó az oldalad, AKKOR teszi ki a linket a megfelelő kategóriába. Kimondottan magyar katalógust nem ismerek, amelyik ilyen módon lenne fizetős - hajrá, itt egy szabad piaci rés, valaki töltse be.

20. Csinálj saját katagólust! No, nem a lap.hu-val vagy a DMOZ-zal kell versenyezned - elég egy TEMATIKUS katalógust csinálni. A Te piacodat Te ismered a legjobban, Te tudod, hogy a Tiedén kívül kik azok, akiket érdemes olvasni. Oszd meg a látogatókkal ezeket a linkeket. A saját katalógus egyik előnye egyébként az, hogy a saját anyagaidat nagyon jól ki tudod emelni - nem csak a főoldalt meghivatkozva, hanem deep linkeket gyártva egyes fontosabb anyagokat is.

21. Helyezd el az oldaladat a del.icio.us-hez hasonló közösségi siteokon. Bár ez konkrétan már egy jó ideje nofollow attribútummal van ellátva, nem baj - használj jó címkéket, és hagyd, hogy ráakadjon a többi felhasználó a linkedre. Ha valóban hasznos tartalmat nyújtasz, akkor ez generálni fog valódi linkeket.

22. Itthon valahogy nem nagyon terjedtek el a Digg.com-jellegű oldalak. Pedig a hírgyűjtő siteok, ahol bárki felrakhat egy pár soros ajánlót, és a hír eredetijére mutató linket, külföldön nagyon sok látogatót hoznak.

Nem rossz a helyzet itthon sem egyébként, van azért pár ehhez hasonló oldal: a Blogtér Alternatív Címlapja, amiből a friss hírek egyébként sok egyéb helyre (pl. ha emlékezetem nem csal, iwiw gépház blog) is kikerülnek; pár hónappal idősebb testvérkéje, a Linktér, vagy a kissé haldokló státuszban leledző internetmédia.hu.Közvetlen deep link szerzésére ez utóbbi használható, itt a cikk eredeti linkje jelenik meg. A Linktér és a Blogtér AC is átirányításos URL-t használ - utóbbin viszont megjelenik legalább egy főoldalra mutató link.

Shameless self promotion következik: SEO témában van egy saját SEO hírgyűjtő oldalam, ami egész jól muzsikál.

Itthon tehát leginkább közvetlen látogatószerzésre jók ezek az oldalak, nem kimondottan közvetlen link építésre - de a hasznosságuk tagadhatatlan.

23. Angol nyelvterületen vannak már meme trackernek nevezett oldalak, mint például a Techmeme, ami technikai híreket követ. Megnézni egyszerűbb, mint elmagyarázni - a lényeg az, hogy olyan hírgyűjtő siteokról van szó, amik egy konkrét hír köré csoportosítva gyűjtenek cikkeket - a legtöbb esetben például az adott hírt boncolgató, azt lereagáló blogpostokat. Azaz a fő hír köré csoportosulva egyéb véleményeket, meglátásokat is kapunk.

Magyarországon ilyen oldalról sajnos nem tudok - de íme, ilyet is lehetne csinálni, ha valaki azon gondolkodna, hogy milyen szolgáltatást érdemes ide bevezetni.

Ami SEO szempontból számunkra érdekes lehet, az az, hogy nagyon jó és friss híreket találunk ilyen lapokon, amire érdemes lehet reagálni nekünk is - mert lehet, hogy pár napon belül igen sok keresés fog lefutni itthon is a bennük szereplő kulcskifejezésekre. Ha pedig nagyon friss vagy, akkor az extra linkeket jelenthet számodra...

Lokális és üzleti linkek


24. A SeoBook ezen tippje számunkra nem nagyon használható - a Better Business Bureau-ban való részvételt javasolja, ami egy észak-amerikai szervezet, kanadai és egyesült államokbeli cégeket támogat marketinggel, kapcsolati tőkével és egyebekkel. Az megfontolandó, hogy - amennyiben létezik ilyen -, a Te piacodra fókuszáló üzleti csoport honlapján szerepeltesd a honlapodat.

25. Szerintem ilyen se létezik itthon - a helyi üzleti kamarák honlapjaira való regisztrációt javallják. Azért nézz körül - egyes helyeken azért már vannak mindenféle helyi honlapok, amik hasznos infókat gyűjtenek össze a helyieknek. Ha a környékeden nincs ilyen, akkor hurrá! Újabb piaci rés, amit Te tölthetsz be.

29. Ha léteznek önkormányzati vagy hivatali honlapok, ahol van rá lehetőség - hajrá, szerezz linket onnan is. Talán eljön az idő, amikor a bürokrácia is rájön, hogy milyen nagyszerű lehetőség az internet, és akkor könnyebben kivitelezhető lesz ez a tipp is.

27. Szerepelj a helyi könyvtár honlapján, LOL. Azért nézz körül, azok között, akiknek a környékén van könyvtár, ÉS annak a könyvtárnak van honlapja is, ami képes összegyűjteni a lokális infókat... nos, akik találnak ilyet, azok között kisorsolok egy Tibi csokit.

28. Kötelező jellegű gyakorlat, mégis olyan sokan megfeledkeznek róla. Az üzleti partnereidet, beszállítóidat kérd meg arra, hogy ugyan, linkeljék már meg a céged honlapját.

29. Keress olyan reménybeli partnereket, akik ugyanarra a célcsoportra lőnek, mint Te - mégsem konkurensek, és cseréljetek linket, javallja a SeoBook. Őszintén szólva, ebben nagyobb, nem feltétlenül SEO lehetőségek is rejlenek. A keresztmarketing ennél sokkal tágabb és eredményesebb is lehet ennél, olyannyira, hogy bűn lenne nem megpróbálni. Ha sok jó keresztmarketing tippet akarnál olvasni, akkor szerintem nézz el a Marketingcommando oldalára, Wolf Gábor hírleveleiben és blogbejegyzéseiben ezeregy marha jó tippet találsz arra, hogy partnerek segítségével hogyan tudsz Te is, meg a másik fél is közösen profitálni.

30. Indíts saját affiliate programot. Az affiliate linkek ugyan link építés szempontjából nem járnak közvetlen pozitív hatással - de növelik az ismertségedet, és többen fognak rólad beszélni, írni... többen fognak az anyagaidra linkelni.

Könnyű, ingyenes linkek

31. Használj apróhirdetés oldalakat - itthon is annyi van belőlük, amivel Dunát lehetne rekeszteni. Arra azért emlékezzél, hogy nem spammerképzőt tartok - a cél nem az, hogy akkor eláraszd az apróhirdetési lapokat csilliópluszegy linkkel. Erre a pontra inkább akkor emlékezz, ha amúgy is feladnál valami hirdetést valahova - akkor ne felejts el releváns linket berakni a hirdetésbe, ha lehet.

32. Ha jól tudsz angolul, válaszolj meg kérdéseket a Yahoo Answers oldalán! Amellett, hogy jó fej vagy, és segítettél valakinek, a jutalmad egy bejövő link.

33. Ugyanez pepitában, csak Google Groupsnak hívják. Ha ott aktív vagy a jelentősebb csoportokban, az olyan, mint ha a Googletől kapnál bejövő linket, az meg hízlalja az ember máját.

34. Ne felejtkezz meg a Wikipédiáról se! Gyarapítsd az online enciklopédiát valóban hasznos információkkal (ha nem hasznos, akkor úgyis kivágja valamelyik segítő). Bár a külső linkek már nofollow attribútummal vannak ellátva, elég szép direkt forgalmat hozhat az oldaladnak. (Arról nem is beszélve, hogy hallottam már olyan elméletet, hogy a Wikipedia esetében a nofollow se igazán nofollow... sokan ugye elspammelték a Wikipédiát, emiatt vezették be - de ha az algoritmust nézzük, valóban nem lehet túl bonyi belevenni egy olyan feltételt, hogy "ha x ideig megmaradt egy külső link arrafelé, akkor innentől kezdve figyelembe veszi a robot".)

35. Csinálj egy Squidoo lapot! A site kiválóan alkalmas arra, hogy folyamatos, releváns linkeket szerezzél, és kb. negyed óra, amíg csinálsz egy tematikus lapot benne. Be tudod vezetni a saját RSS feededet, úgyhogy a friss tartalmaidnak automatikusan jár benne egy link.

36. Egyszer már tárgyaltuk a Digg.com-jellegű hírajánló siteokat, de világítsuk meg más irányból is a dolgot. Nem csak saját hírt érdemes beküldeni egy ilyen site-on - hanem érdemes ajánlani másokat is, szavazni mások híreire. Ha aktív vagy, akkor kialakulhat egy elég erős profiloldal is, amit ugyan nem pakolhatsz tele linkekkel, de van, ahol pár darab becsempészhető.

37. RSS, RSS, RSS! Még most, 2007 végén is van egy tonna olyan oldal, amelyik nem használ RSS feedeket. Pedig amellett, hogy szerintem jó dolog, ha a látogatóid abban a pillanatban értesülnek az új tartalomról, amikor Te azt publikáltad, van még egy hozadéka. Lesznek olyanok, akik a saját sitejukon megosztják a tartalmat - linkkel együtt. Jópár olyan keresztmarketing megállapodást kötöttem már én is, konkurens siteokkal is, hogy cserébe az RSS feedem megjelenítését kértem egy modulban például.

38. A fórumaláírásokat a legtöbben már felfedezték maguknak - ha van lehetőség fórumaláírásra, akkor tegyél be linket. Minden egyes fórumhozzászólás plusz egy link Neked - ha amúgy is aktív vagy egy fórumon, akkor tök jó nyereség.

Vélemény és kritika

39. Írj kritikákat és véleményeket! Kétféle kimenetele lehet a dolognak - ha negatívat írsz valamiről, akkor azért fogják egyesek zabálni... míg ha pozitívat írsz, a kevésbé ismert cégek gyakran ajánlják a számukra hízelgő megjegyzéseket a saját oldalukon, linkkel körítve.

40. Ha jól tudsz angolul, írj kritikát az Amazon.com-on egy-egy termékről. A SeoBook szerint egy jól megírt amazonos vélemény hihetetlen jól meg tudja dobni a linkek számát. Ezt valamennyire talán a magyar piacra is át lehet ültetni - például, ha találsz olyan webboltot, ahol lehet kommentálni termékeket.

41. Szintén Amazon - terméklistákat is lehet ott gyártani. Őszintén szólva, ezt nem tudom, mennyire hatékony, annyira nem vagyok jártas Amazon-ügyileg.

42. Bár az Alexa, mint kereső, nem rabolt le túl nagy szelet tortát, ott is van lehetőség honlapokról kritikát írni.

43. Szintén külföldre jellemző dolog - árukereső oldalakon való kritizálás is hatékony tud lenni.

44. Ha tényleg, valóban nagyon jó egy termék vagy egy szolgáltatás, és tényleg nagyon szereted, akkor írj róla pozitívat a cég honlapjára! A tárhelyszolgáltatóm honlapjára például szívesen írtam ajánlót én is - amellett, hogy tényleg meg vagyok velük elégedve, kaptam egy közepesen erős linket is ezáltal.

Blog és blogoszféra

45. Indíts blogot! No, ne csak azért, mert ez manapság olyan divatos, meg webkettes, és szeretik a népek. Hanem legyen valódi mondanivalód. Postolj gyakrabban, mint én ebbe a blogba - a rendszeres, jó tartalmat szeretik a népek. Ha nem jó a tartalom, akkor a blogod csak egy lesz a háromcsillió másik közül.

A JÓ blog már csak azért is jó dolog, mert külön blogkereső alkalmazások is léteznek, mint itthon a miner.hu vagy a blogsearch.hu. Az ilyen blogkeresőkből is beeshet alkalmanként egy-egy link, de pl. a blogsearch.hu az blogkatalógusként is funkcionál.

46. Linkelj másokra a blogodból! Ingyenes és kifizetődő marketing fogás. A legtöbb bloggerben van egomán hajlam, és szeretik tudni, hogy ki honnét jött, ki beszél róluk, ki ajánlja őket. És ha tényleg jó a blogod, vissza is fognak linkelni.

47. Kommentelj mások blogjaiban! Bár SEO szempontból ezek a linkek nem érnek sokat, mégis, ha jók a kommentjeid, fel fognak figyelni Rád a többiek. És akkor megnézik a blogodat. És ha tetszik neki, meg fogják linkelni.

48. Címkézz okosan, jól! A Technocrati például figyeli a címkéket. A Technocrati címke-oldalai meg a Yahooban például elég jól szerepelnek, Googleben valamivel kevésbé - mindenesetre jó kis bejövő linket tud generálni.

49. Ha blogolsz, akkor keress kimondottan bloggyűjtő katalógusokat, és ajánld be a blogodat!

Design

50. Bizony, a design is sokat számít a linképítésben. Főleg szintén külföldön, de vannak olyan oldalak, amik linkkel tudják díjazni a szép designt.

51. Webkettősíts - mondja a SeoBook, az AJAX mindenhatóságát hirdetve. Én azért amondó vagyok, hogy óvatosan bánjunk az ilyen eszközökkel - mert lehet, hogy pont nem fogják tudni olvasni a keresőrobotok.

52. Legyen valid az oldalad - vannak olyanok, akik jobban szeretnek valid oldalra linkelni. Ezt én inkább úgy fogalmaznám meg, hogy legyen valid az oldalad, mert a keresőrobotok kényelmesebben be tudják indexelni.

Kérj segítséget!

53. Például, keress olyan online médiumokat, amelyek szoktak PR (nem PageRank!) cikkeket írni.

54. Keress egy tanácsadót - aki jártas a linképítésben. Biztos vannak olyan (legális!) trükkjeik, amiket nem feltétlenül osztanak meg egy 101-es listában. Vagy vannak olyan kapcsolataik, amiket tudnak mozgósítani. Vagy egész egyszerűen TÉNYLEG megcsinálják a 101-es lista nagy részét, mert mondjuk van rá idejük - ha meg vannak érte fizetve.

Linkcsere


55. A linkcsere TÉNYLEG működik. Feltéve persze, ha ügyelsz arra az unásig elismételt szabályra, hogy valóban releváns linkeket szerezzél, valóban témába illőeket, valóban, valóban, valóban hasznosakat. Olyanokkal cserélj, akiknek szívesen küldesz látogatót, mert tényleg jó az oldal. És kerülj el minden gyanús, fura megoldást - például a full automatizált linkcsere rendszereket.

Újabb shameless self promotion: Linkbolt.hu - egyelőre még távol áll a tökéletestől, de tudtommal ez az egyetlen magyar linkcsere rendszer.

56. TÉNYLEG ügyelj a linkcsere részleteire. Nem kell Neked olyan oldalról bejövő link, ahol több offtopic link van, mint égen a csillag. Ja, és nem kell feltétlenül olyan link, ami a  teljes oldalon megjelenik. Az is jó, egy tartalmon (mondjuk egy jó cikken belül) ajánlanak Téged.


Link és honlap vásárlás


57. Tudom, meredeknek hangzik a mostani PageRank frissítés után, de valójában a linkvásárlás nem annyira vészes, mint ahogy az elmúlt hónapok alapján gondolnád. Csak ezt is okosan kell csinálni. Egyrészt, a link building stratégiádat nem szabad kizárólag fizetett linkekre alapozni. Másrészt, el kell kerülni azokat a siteokat, amelyek nyíltan hirdetik magukról, hogy ők pénzért adnak el linkeket. A mostani büntető hadjárat ugyanis ezeket a nyíltan hirdetőket fejezte le. A másodlagos hatás az volt, hogy akik okosan adtak el idáig is linkeket, azok nem hogy zavartalanul folytatták a dolgot - hanem még drágábban adhatták el a linkjeiket, mivel jelentős számú konkurencia döglött ki az elmúlt hónapokban.
A TextLinkAdstól már most is vásárolhatsz linkeket, a Linkboltban bevezetés alatt áll ez a lehetőség.

58. Lehetőség van arra, hogy ne csak ilyen közvetítőkön keresztül, hanem direktben, honlapok tulajdonosaitól is vásárolj linket. Persze ezt is csak óvatosan, olyantól például ne vásárolj, aki ezt a szolgáltatását nyíltan hirdeti.

59. Szponzorálj valamit! Ez ellen már a Googlenek sem lehet kifogása. Szponzorálj valami olyan rendezvényt, akciót, konferenciát, akármit, amire szívesen áldoznál anélkül is, hogy bármit kapnál cserébe. A legtöbb esetben legalább egy linket kapsz érte cserébe a támogatott valaminek a honlapján. Ja, és egy csomó ember szeretni fog érte.

60. Adj el valamit az eBay-en, és ajánld fel a bevétel egy részét valami jótékonysági akcióra. Vagy itthon a Vaterán, például. Egyrészt, magán a site-on is be tudsz nyomni linket, másrészt egy jótékonysági akciónak híre megy - ami linkkel jár együtt.

61. Vásárolj meg egy régi honlapot. Gyakran egyszerűbb megvásárolni egy bejáratott link profilt, mint a nulláról felépíteni. Azt azért vedd figyelembe, hogy egy ideje a Google figyeli a domain bejegyzéseket is - ha változás történik, akkor azt megbízhatatlanabbnak fogja értékelni. Ettől függetlenül működőképes taktika, és ki is lehet kerülni ennek a veszélyeit.


Csak haladóknak - PERELJ!


62. Pereld be a Googlet. :) Pár éve valaki beperelte a Googlet, mert kizárta a honlapjait feketekalapos SEO technikák miatt - persze eredménytelenül, de a fél amerikai SEO közösség ezen röhögött. És beszélt a dologról. És linkelt. A lényeg, hogy ha egy olyan népszerű valakit perelsz be, mint a Google, akkor tutifixen sok bejövő linked lesz.

63. Perelj valakit, akit utálnak az emberek. Vagy szeretnek. Tökmindegy, legyen népszerű, de legalábbis ismert. Mondjuk pont fordítva sült el, de ha csak a link building részét nézzük, hatékony volt az, amikor az Index az Adblock miatt fenyegetett perrel pár felhasználót. Mondjuk igazából ez a perrel fenyegetett felhasználóknak jött jól, nem az Indexnek. Tehát, az is egy megoldás, ha kiprovokálod, hogy Téged pereljenek.

Ajándékosztás

64. Írj ki egy versenyt vagy pályázatot. Azok mindig jó kis publicitást kapnak. Egy pár száz dolláros pályázat pár ezer dollár értékű linket hozhat a számodra. És ez tényleg így van. Szerinted külföldön miért van annyi sok SEO verseny például?

65. Gyűjts össze hasznos eszközöket. Vagy hasznos eszközök gyűjteményét. Vagy akár haszontalan, de vicces eszközök gyűjteményét. Például most találtam egy frankó kis Power Point diagramm gyűjteményt.

66. Csinálj ingyenesen letölthető template-eket - bár szerintem ezeknek ma már kisebb a hatékonyságuk, mint mondjuk fél évvel ezelőtt. A buli az, hogy a footerbe berakod a saját linkedet. De egy jól megcsinált template, ami a Te oldaladról tölthető le, az footer link nélkül is szép mennyiségű bejövő linket generálhat.

67. Ajánlj ingyenes mintákat, cserébe némi feedbackért. Pár hónapja például az amerikai Fantasy & Science-Fiction Magazine (mondtam már, hogy sci-fi rajongó vagyok?) felajánlott egy rakat ingyenes példányt a bloggereknek - azzal a feltétellel, hogy írjanak róluk. Még ha nem is kapott volna egy darab linket se, akkor is jó eredményű promó volt, hiszen rengeteg helyen publicitást kapott a dolog.

68. Ha programozói vénával vagy megáldva, csinálj egy Firefox plugint. A Firefox folyamatosan benne van a tech hírekben, úgyhogy egy hasznos plugin jó kis link buildinget jelenthet. Nem véletlenül van annyiféle SEO plugin is hozzá. Én például egy csomó népszerű webes játékhoz, mint például az OGame nevű scifi űrstratégia, találtam Firefox plugint, ami tényleg jól használható.

Konferenciák és egyéb szociális interakciók

69. Fotózz! Az emberek szeretnek képeket nézegetni, meg megmutatni a haverjaiknak. Ha ott vagy egy eseményen, ne szégyelljél japán turistát játszani, és fényképezz le minden érdekességet. Ha belegondolsz, egy külön iparág épült arra, hogy részeg hírességeket kapjanak le fényképezőgéppel.

70. Találkozz élőben lehetséges partnerekkel! Például konferenciákon. Sokkal könnyebben találsz partnereket, azokat sokkal könnyebb meggyőzni arról, hogy segítsenek Téged ebben-abban. De persze ez nem csak a link építésre igaz. Wolf Gábor például pár napja egy videóban viccesen megjegyezte, hogy lehet, hogy a következő marketing konferenciára, amit szervez, ő el se megy - ugyanis a résztvevők állandóan kevésnek érezték a szabadidőt, amikor egymással dumálhattak, és valóban hasznos megállapodásokat indíthattak el.

71. Csinálj interjúkat! E-mailben interjút csinálni a világ egyik legkönnyebb dolga - az interjúkat meg szeretik az olvasók. És ez egy nagyon jó, nagyon könnyű út ahhoz, hogy eredeti tartalmat gyártsál, ami tök egyedi.


A linképítés 30 rossz taktikája

Katalógusok

72. Vásárolj minnél több olcsó katalógusban linket az oldaladra! Az ilyen 5-15 dolláros árkategóriáról beszélünk. Amellett, hogy kidobott pénz, mostanság valószínűleg még ártasz is vele magadnak.

Fórum spam

73. Ha link building szempontból szeretnéd elkezdeni tökönszúrni magadat, akkor a fórumaláírásodban szerepeltessél mondjuk 3-4 tucat linket. Valószínűleg a moderátor úgy fog kivágni Téged az aláírásaiddal együtt, mint a taknyot.

74. Csak akkor szólj hozzá egy fórumhoz, ha be tudsz nyomni oda valami linket, ami a Te oldaladra mutat. Effekt leírása a 73. pontban.

75. A fórumhozzászólásod lényege legyen annyi, hogy "Igen, szerintem is!". A tökéletes hatékonysághoz szükséges a 73. ponttal való kombináció.

76. Csinálj - lehetőleg ugyanarról az IP címről - több különböző accountot, és kérdezd meg, hogy kinél lehet beszerezni az XY whatevert. Majd egy másik accountról válaszold meg a kérdésedet, persze úgy, hogy a Te oldalad ajánlja.

77. A fórum friss tagjaként tedd fel csont ugyanazt a kérdést, legalább 20-25 különböző topicban. Ha igazzy profi vagy, akkor copypaste-tel nyomod.

78. Írj be olyan fórumokba, amik már évek óta halottak, lejárt szavatosságúak. A cél természetesen az, hogy a félig-meddig talán-esetleg odaillő honlapodat reklámozd. A moderátorok nagyon szeretni fognak érte.

79. Iratkozz fel csak azért egy fórumba, hogy létrejöjjön ott egy profiloldalad, ahova el tudod rakni a linkedet. Kommentelni, olvasni nem szükséges.

Blog spam

80. Ne használj normális nicknevet! A "Név" mezőt inkább spammeld el kulcsszavakkal. Például olcsó kínai wc-kefe importőrök! (copyright by Longhand.) A blog tulajdonosa rendkívül boldog lesz attól, hogy lábtörlőnek használod a honlapját.

81. De igazából nem is kell törődnöd, hogy ilyen neveket találj ki magadnak kemény munkával. Egész egyszerűen pofátlan módon marketingeld az oldaladat, hogy ez mekkora király dolog. A legjobb, ha szőnyegbombázol ezzel néhány száz blogot.

82. Ne szólj hozzá semmi érdekeset vagy relevánsat. A francért szórakoznál ilyesmivel?

83. Inkább szerezzél valahonnét egy spambotot, és ereszd rá a férgekre!!! Állítsd be úgy, hogy legalább 30-40 link legyen egy kommentben!

84. Pingelj meg jó sok blogot. Az ne zavarjon, hogy Te, a saját bejegyzésedben semmi érdemlegeset nem írtál.

85. Ja, és persze nehogy egyetlen árva linket nyomjál azokra, akiket a pingeléseddel idegelsz.

Linkcsere

86. Koldulj linkcseréért e-mailben, csak és kizárólag az áldozatok PageRank értékét szem előtt tartva!

87. Tedd ezt úgy, hogy úgy nézzen ki: egy automata program írta. A spamszűrők imádni fogják.

88. Küldj linkcsere ajánlatott Matt Cuttsnak, a Googlenek, a Yahoonak. Itthon mondjuk az 5. pontban felsorolt SEO-guruknak, ők mindannyian imádják, ha valami értéktelen szemetet akarnak reklámoztatni velük. Me too.

89. Szerezz linket olyan oldalakról, ahol már így is van több ezer irreleváns link. Előny, ha ezek a linkek a majdnem láthatatlan szekcióban vannak. Tök hasznos lesz.

Spammelj élőben!

90. Ha tökös spammer vagy, akkor elmész valami webmester konferenciára, üzleti konferenciára, marketing konferenciára, és ott koldulsz linket. Persze előadod magadat, hogy mekkora nagy király vagy, milyen frankó honlapod van, hány tízezren iratkoztak fel a hírleveledre, stb. Erre javaslom Wolf Gábor konferenciáit, ahogy én hallottam, ő is bírja az ilyen fazonokat.

91. Kit érdekel, hogy mi a többi fazon neve? Ne a nevét kérdezd meg, hanem hogy mi a honlapjának az URL-e. Aztán vond kérdőre, hogy miért nem linkelte még meg a Te oldaladat.

Légy állandó!

92. Állandóan írj e-mailt mindenkinek, akit csak érsz, ha éppen postoltál valamit.

93. Állandóan írj más webmestereknek, hogy tegye már ki a honlapjára azt a nyamvadt linket a köcsög, lusta disznó.

94. Ezt tedd meg mondjuk 150 különböző e-mail címről is, hogy lássa: mindenki azt akarja, hogy kitegye a linkedet, mert különben 150 ember nem fog tudni nyugodtan aludni miatta.

95. Ha ez sem működik, ajánj fel 100 forintot a linkért cserébe, nehogy azt mondhassa, nincs megfizetve az idejéért cserébe. Esetleg naponta emelheted a tétet még 100 forinttal.

Légy igazzy seggfej!

96. Tanulj a RIAAtól! Perelj be egy 12 éves kislányt például. Utána meg hibáztasd a sajtót, hogy ők feketítenek be.

97. Lopd el mások jó tartalmát! Bármiféle szégyenérzet nélkül másold át a saját oldaladra, a szerző nevének helyére természetesen illeszd be a sajátodat!

98. Küldj hamis ajánlatokat minden elérhető weboldalra. Ígérj nekik bármit, ami jól esik - aranytojást tojó tyúkot, 45 centis péniszt, vagy simán csak egy jókora adag pénzt.

99. A pólódon is a honlapod URL-ét hordd. És parkolj be a mozgássérülteknek fenntartott parkolóba, csak hogy elmondhasd magadtól: tényleg igazzy seggfej vagy.

100. Öntsd le forró kávéval azokat, akik nem linkeltek az oldaladra. Vagy csak gáncsold ki őket. Vagy verd szét a fejüket egy baseball-ütővel. A lehetőségek tárháza végtelen.

101. Tiltsd meg másoknak, hogy linkeljenek rád. Ha megteszik, pereld be őket. (Komolyan létezik ilyen.)

A cikk eredetijét, amit magyarra áthegesztettem, Andy Hagans és Aaron Wall írta.

· 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

http://link.blog.hu/api/trackback/id/tr87246661

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Keresőoptimalizálás 2009.03.07. 10:31:48

Kreatív ötletek a linképítéshezEltekintve a Page Rank körüli vitától a linkek felépítése változatlanul érdekes és fontos. Ezért álljon itt egy kis gondolatébresztő, bízva abban, hogy ezzel további ötletekre sarkalljuk az Ön fantáziáját is. Merras már írt…

Pingback: Kreatív ötletek a linképítéshez - Keresőoptimalizálás 2009.03.07. 10:31:47

[...]bízva abban, hogy ezzel további ötletekre sarkalljuk az Ön fantáziáját is. Merras már írt a témában, ezzel közkinccsé téve egy értékes listát, mi ezt[...]

Trackback: linkgyujto.com 2009.01.18. 00:06:57

101 hatékony link building taktika MerrastólA linképítés mindig is egy fontos lépése volt a keresőoptimalizálásnak és a látogatószerzésnek - minél több link mutat az oldaladra, annál előkelőbb helyen fog szerepelni a keresőkben, és annál több látogatód le…

Pingback: Linkstratégia, megzenésítve | OnlineMarketingWelt.hu 2007.12.10. 20:29:30

[...]foglalkozik. A napokban aztán megszületett a magyar fordítás is Merras blogján, szóval már a nyelvi nehézségekre se lehet hivatkozni[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Tupacko · http://webpillango.org 2007.11.30. 08:14:34

Valoban jo lista, megy is a blogod az RSS olvasomba :) Talan, ami jobban megfog, mint a kellemes tartalom, az az akaratos elirashalmaz, pl: elgep ellesek. Nem tudom miert, de legtobb bloggrnel az irasi stiulst nezem. Nos, nekem tetszik, ahogy a szavakkal jatszol.

Kow 2007.11.30. 10:05:07

Idézet az MTI honlapjáról, amin mindig röhögök, álá SEO Suicide:

"Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése."

LOL

Merras · http://miyazakijun.hu 2007.11.30. 12:33:09

kow: jaja, az szórakoztató olvasmány... :D

Sanyi · http://forrascentrum.hu 2007.11.30. 13:53:40

Jó a lista valóban ma ki is próbáltam a forró kávéöntögetéses módszert és egyből jött a PR ajánlom mindenkinek. Most elmegyek venni baseball ütőt ;)

Merras · http://miyazakijun.hu 2007.11.30. 14:15:08

Tudtam, hogy az utolsó 30 tipp fogja megfogni a legtöbb ember fantáziáját!!!

:D

Harder · http://blog.harder.hu 2007.11.30. 23:13:18

Thx a listát, volt közte pár hasznos és a végén én is jót nevettem rajta. :)

Tralla 2007.12.02. 17:58:56

Hasznos cucc! Apro info az 55. ponthoz - masik itthoni linkcsere rendszer: www.linkhaz.hu. De teny, hogy a Linkbolt szebb :)

Varsanyi Martina (xSolutions) · http://i-do-web.freeblog.hu/ 2007.12.03. 14:34:31

Jun, szolhattal volna, hogy ilyennel toltod az idod, mert akkor mar regebb ota olvasnalak. Ugyhogy "csak" most kerulsz a napi olvasandoim koze, meg persze a del.icio.us linkjeim koze :)

Merras · http://miyazakijun.hu 2007.12.03. 20:33:00

Martina, egyelőre nem maradtál le még semmiről, mostanság kezdtem a blogot.

Nomeg, valahogy így is rámbukkantál, neeeem? :D

Varsanyi Martina (xSolutions) · http://i-do-web.freeblog.hu 2007.12.05. 13:57:05

Perszehogy, hiszen azonos site-okat olvasunk tobbnyire :)

Merras · http://miyazakijun.hu 2007.12.05. 14:05:07

Igen, én főleg a google.hu-t :D

TillZ · http://www.hatekonysag.hu/blog/ 2007.12.08. 00:27:14

Ez a 101-es dolog szerintem magyarul az 1x1-nek felelne meg, vagy nem?
Végül is mind1, a cikk tuti és felvettelek az RSS olvasómba ;-)

BCS · http://www.megaoldal.hu/ 2007.12.09. 01:37:56

ne semmi lista, örülök, hogy erre az oldalra tévedtem :)

Gege · http://it-webdesign.hu 2008.06.08. 14:28:52

nagyon hasznos oldal... kösz :)
honlapkészítés

Benyó Pál · http://www.vitamin.shp.hu 2008.08.06. 22:30:23

Már a végén használható is az ötleted, nagyon jó köszi:)

Koczeka · http://www.eurotreler.hu/automentes.html 2008.08.28. 13:26:19

Ez nagyon klasz!
Azt hiszem találkoztam már néhány velős írással, pl. a marketingkommandót is megtekintettem, amit Te is megemlítesz, de ez sem semmi!
Gratulálok! És köszönöm!

kulcsszo · http://www.linkgyujtemeny.com 2008.08.31. 18:35:23

Jó tippek, bár a perrel való móka egy kicsit kockázatos lehet.

Feri · http://www.dominoirodabutor.hu 2008.09.16. 15:47:15

Köszönöm a részletes infót.
Link építés ügyében van javaslatod?

Szabó Zsolt · http://www.careers-worldwide.com 2008.09.26. 15:20:51

Szia!
Az oldalad nagyon hasznos!
Ajánlom mindenkinek, hogy olvassa el Wolf Gábor anyagát.

Merras · http://miyazakijun.hu 2008.09.26. 16:05:35

Feri: a teljes blogom egy link building javaslat halmaz. :)

WKing · http://www.kvizkaszino.hu 2008.09.29. 19:40:26

jár a listáért a két pont! gratulálok, jó választás volt!
remélem, nem hagyod abba és érkeznek a jól kiválasztott llisták továbbra is különböző témákban :)

eXtasy · http://e-softver.hu/ 2008.10.19. 01:21:59

Gratula a listához, nagyon jó lett!

iduna · http://www.topbike.hu 2008.12.09. 13:54:47

Kedves Merras!
Igazán hasznos a blogod! Én még csak most kezdem elsajátítani a "szakmát", és nagyon sokat tanultam tőled. Visszatérek.

eipi-1 · http://termeszettudomany.blog.hu 2009.01.16. 10:59:48

Tetszett, végigrágtam magam :) A vége különösen jól sikerült... előtte jók voltak az ötletek, nekem legalábbis nagyjából a 10%-a, ami nagyjából 6-7 (a 30-as lista nem volt releváns ilyen szempontból :D )tipp, sokat segített

yatoo · http://www.online-reklam.net 2009.03.23. 15:49:07

Valahogy ide is elkeveredtem, és köszi az ötleteket, meg a jó sok olvasni valót.
Ja és a linket is köszi!
www.frissitomasszazs.hu

goldmine · http://goldmine.blog.hu/?AZ-INTERNETES-PENZKERESES 2009.04.27. 19:27:45

kösz.
Így, olvasás után komolyabban kezdtem el foglalkozni a dologgal, van, volt, de ez a linkes dolog elgondolkodtató. Ja, meg hogy lehet beperelni a 0PR-rel linkelőket? XD Szabályos, hogyha nofollow-val linkelt be?


Szerintem közösségi site-okon nem fogják megengedni a túlzott linkelést.

|Goldmine.blog.hu|

NetLektor 2010.02.11. 11:40:08

Örülök, hogy egyre többen tartják fontosnak a helyesírást és a szöveg minőségét.:) Külön öröm, hogy te még külön fel is hívod rá a figyelmet.:) Sokban segíted így a munkámat.

Üdv:

NetLektor