Az új blogom postjai

Nincs megjeleníthető elem

Rólam

Miyazaki Jun, alias Merras.

A név nem egy nick, hanem tényleg japán - ennek ellenére sokak szerint kitűnően beszélek magyarul. Ezt többek között a Neo Interactive digitális reklámügynökség munkatársai is megerősíthetik. :)

Bár nem link építés, de azért megemlíteném, hogy Google AdWords Certified Partner minősítésem is van, azaz elképzelhető, hogy valamennyire értek az AdWords kampányok menedzseléséhez is.

Link építés

Link building - linképítés tanácsok keresőoptimalizálóknak

E-mail értesítő

Írd be az e-mail címed:

Szolgáltatja a FeedBurner

Friss topikok

  • Szappanos László 2: A helyezések nincsenek szoros összefüggésben a PR értékkel, kis mértékben befolyásolják viszont. (2014.04.30. 16:53) Google Armageddon zajlik?
  • hiyuan: Il processo per ottenere supera potrebbero includere delle finalità web e di persona le richieste ... (2011.08.12. 05:06) StartUP konf 2009
  • hiyuan: cittadini Distretto avrà la prospettiva di ottenere una buona vacanza esclusiva con il $ diverse 1... (2011.08.12. 05:04) New blog
  • hiyuan: "E 'fondamentale che noi aiutiamo la procedura riguardante la manutenzione oltre a restauro mentre... (2011.08.12. 05:02) Google killer Twitter és Digitális Média Tények Könyve 2009
  • bodybuilderSHOP: Merras! Aranyba kéne foglalni a neved! Ami késik persze nem múlik! Köszönöm ezt a rengeteg haszn... (2010.03.14. 13:08) Rólam

Google univerzális kereső statisztikák

2008.04.17. 14:36 | Merras | 2 komment

Tavaly óta működik az univerzális keresés a Google.com-on. Bár a magyar keresésekben még kevéssé jellemző, de azért vannak esetek, amikor nem csak weboldalakat kínál fel a találati listában a Google, hanem bizony kép-, és YouTube-találatokat is. Mennyiben változtatta ez meg a keresési szokásokat, az átkattintási statisztikákat? Erre ad választ az IProspect tanulmánya.

Keressünk rá Darth Vaderre a Google.hu-n és a Google.com-on - picit másabb találati listát fogunk kapni, és nem csak azért, mert előbbi a magyar webre szánt kereső, míg a második a nemzetközi.

Ami hasonlít, az az, hogy az oldal tetején a három legjellemzőbb Darth Vader képet fogjuk látni; a .com-on van 2 videó találat is (szemben az egy darab videótalálattal a .hu listájában), valamint a .com News Archive Resultsot is kínál - azaz, a Google News alapján a három legfontosabb, Darth Vadert érintő hírt is megtaláljuk.

Ez a módosítás nyilvánvalóan megváltoztatta az átkattintási arányokat is a találati listákon. Node, mennyivel? Az iProspect amerikai kutatása szállítja a választ - legalábbis a .com-ot érintő kérdésekre. (Azaz, a magyar változatra nyilvánvalóan nem jók ezek az adatok!)

Az egyik, ami biztosnak tekinthető - az első találati oldal mindennél fontosabbá vált. Egyre kisebb arányban lapoznak tovább a felhasználók a második, harmadik, ixedik oldalra. Azaz, top10 találatra kell törekednie egy kereső optimalizálónak, mivel a látogatók 68%-a az első oldalon kattint.

Másrészt, impresszív mennyiségben kattintanak a képekre, videókra, hírtalálatokra a látogatók, amennyiben ilyen találatokat kínál fel a kereső. Mindössze a látogatók 19%-a az, aki arról számolt be, hogy sosem kattintott ilyen találatokra.

A látogatók 36%-a kattintott hírtalálatra, 31%-uk képre, és 17%-uk videótalálatra.

Mit is jelent ez?

Egyrészt, ha valaki még nem gondolkodott el azon, hogy hogyan optimalizálja a weboldalán található képeit a Google képkeresőjére, akkor épp ideje lesz átrágnia magát a történeten. Másrészt, időszerű lesz gondolkodni, hogy hogyan lehet YouTube videókra optimalizálni. Mivel News search egyelőre nem működik magyar nyelvterületen, ezért ez egy ideig nem lesz téma, de ki tudja, mikor döntenek úgy a magasságos Googlenél, hogy a magyaroknak is érdemes ilyet csinálni.

És hogy jön ez a link building témaköréhez, amiről a blog szól? Közvetlenül sehogy. :) Talán csak úgy, hogy mivel az első találati oldal évről-évre fontosabbá válik, ezért a link building is ezzel egyenesen arányosan fontosabbá válik.

Alapvetően két út létezhet tehát: vagy linkeket építesz ezerrel - vagy pedig megpróbálsz képet, videót (angol területen hírt) optimalizálni úgy, hogy jó helyen legyen az univerzális keresőben. Azonban a C változat a legjobb - ha mindegyiket megpróbálod befoglalni saját magadnak bizonyos kulcsszavakra. :)


A bejegyzés trackback címe:

https://link.blog.hu/api/trackback/id/tr86429969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

latogato 2008.04.18. 15:56:13

Üdv,

először is grat a bloghoz, nagyon hasznos, csak így tovább!

A youtube videók optimalizálásánál mire gondoltál? Arra hogy az adott témában az általam youtubera feltöltött videó legyen elöl a találati listában?
De az nekem miért lenne jó? olyankor csak a youtube.com látogatását növelem, nem a saját oldalamét, nekem abból semmi hasznom sincs...

A kép és hírtalálatok világos, hiszen olyankor a saját lapomra találnak rá a látogatók.

vagy valami más haszna van a youtube videóknak?

Merras · http://miyazakijun.hu 2008.04.20. 22:06:54

Tegyük fel, rézfaszú baglyot akarsz online árusítani, és ehhez a "rézfaszú bagoly" kulcsszóra jó lenne a top10-be kerülni. De tegyük fel, annyira erős a verseny erre a kulcsszóra, hogy nagyon vérverejtékes lenne erre optimalizálni.

Ezért inkább csinálsz egy rövidfilmet a rézfaszú baglyokról, mondjuk top10 dolog, amire a vásárlónak ügyelnie kell rézfaszú baglyok vásárlásakor - fellövöd a YouTubera, persze link mutat az oldaladra a videóleírásban, illetve magában a videóban is szerepel az oldalad URL-e.

Ebben az esetben nem az számít, hogy mennyi volt a közvetlen látogatója az oldaladnak, hanem hogy mekkora volt a konverziós arányod.
süti beállítások módosítása