Az új blogom postjai

Nincs megjeleníthető elem

Rólam

Miyazaki Jun, alias Merras.

A név nem egy nick, hanem tényleg japán - ennek ellenére sokak szerint kitűnően beszélek magyarul. Ezt többek között a Neo Interactive digitális reklámügynökség munkatársai is megerősíthetik. :)

Bár nem link építés, de azért megemlíteném, hogy Google AdWords Certified Partner minősítésem is van, azaz elképzelhető, hogy valamennyire értek az AdWords kampányok menedzseléséhez is.

Link építés

Link building - linképítés tanácsok keresőoptimalizálóknak

E-mail értesítő

Írd be az e-mail címed:

Szolgáltatja a FeedBurner

Friss topikok

  • Szappanos László 2: A helyezések nincsenek szoros összefüggésben a PR értékkel, kis mértékben befolyásolják viszont. (2014.04.30. 16:53) Google Armageddon zajlik?
  • hiyuan: Il processo per ottenere supera potrebbero includere delle finalità web e di persona le richieste ... (2011.08.12. 05:06) StartUP konf 2009
  • hiyuan: cittadini Distretto avrà la prospettiva di ottenere una buona vacanza esclusiva con il $ diverse 1... (2011.08.12. 05:04) New blog
  • hiyuan: "E 'fondamentale che noi aiutiamo la procedura riguardante la manutenzione oltre a restauro mentre... (2011.08.12. 05:02) Google killer Twitter és Digitális Média Tények Könyve 2009
  • bodybuilderSHOP: Merras! Aranyba kéne foglalni a neved! Ami késik persze nem múlik! Köszönöm ezt a rengeteg haszn... (2010.03.14. 13:08) Rólam

SEO & PR - kombó

2008.12.22. 15:10 | Merras | 1 komment

Címkék: pr sajtó online sajtóanyag

Gyors egymásutánban három, a SEO és a PR kapcsolatát boncolgató post is beesett az elmúlt napokban: Konrád, Longhand, JabJab.

Azzal egyetértve, hogy PR & SEO integráció kapcsán sokkal le vagyunk maradva, megemlítenék még egy szempontot. Amikor ugyanis az online PR és a SEO kapcsolatáról beszélünk, akkor viszont nem árt néhány nagyon is különböző célt és stratégiát elkülöníteni egymástól.

1. Online PR, mint link szaporító eszköz

Egy korábbi link építés tippben már kifejtettem a sajtóanyagok felhasználási lehetőségeit a linkszaporítás során. Azaz, itt az a fő cél, hogy összehozz egy olyan ütős történetet, amiről szívesen ír az online sajtó: ha mást nem, akkor lehozza az általad megírt sajtóanyagot. De ha fel tudod piszkálni az újságírók, szerkesztők érdeklődését, akkor lehet, hogy lesz belőle interjú, riport, egyéb komolyabb, érdekesebb, egyedibb anyag.

Tapasztalatom szerint nem annyira nehéz ezt a taktikát megjátszani, ismerve a hazai online sajtó helyzetét: sok-sok olyan híroldal van, ami minden különösebb szűrés és szerkesztés nélkül lehozza az anyagodat. Minthogy sok olyan oldal van, ahol a mentalitás szerint a hír, cikk arra való, hogy kitöltse a bannerek közötti üres helyet, örülnek minden anyagnak, ami beesik - és ahol még csak a forrást sem kell megjelölni, elegánsan alá lehet kanyarintani saját nevet, mint szerzőt.

 

Kis kitérő:
Az online sajtóanyagokkal néhány hete szívtam meg, elég alaposan. Csináltunk ugyanis egy sci-fi találkozót, aminek kapcsán egyfelől, kiküldtünk sajtóanyagot mi is, SG.hu-n egy hétig főoldalon voltunk, másfelől viszont sok blogban, online újságban is foglalkoztak velünk - többek közt az Indexen és a Comment:com-on is lejött rólunk élménybeszámoló. Mindenütt szépen meg lettünk linkelve.

Rendezvény sikeréhez a Google azzal gratulált, hogy eltüntette az SFportalt a találati listákról, az organikus találataink két hétig napi 50 alatt vegetáltak. Google Webmester Csoportban reagálás nuku, amikor meguntam a dolgot, akkor nyomtam egy reinclusion requestet, amiben leírtam, hogy bünti-szagot érzek, de nem tudom mire vélni. Reagálás itt is nuku, pár napra rá visszakerült a lapunk mindenhova.

Egyetlen egy valamit tudtunk kisütni, mint lehetséges büntetési okot: a hirtelen link szaporulatot. Azaz, az algoritmus azt hitte, hogy fizetett link vásárlás kampányt folytatunk, és ezért hátrasorolt minket.

Kellemetlen a dolog, és tenni nem nagyon lehet ellene - kivéve egy valamit: a link építéskor ügyelsz arra, hogy folyamatos legyen, és ha sajtóanyagok küldözgetésébe kezdesz, akkor ezt is megpróbálod folyamatossá tenni. Előbb-utóbb az algo "megtanulja", hogy nem fizetett link kampányt folytatsz, hanem a Te lapoddal tényleg foglalkozik a sajtó.

2. SEO PR a cégnevedre, brandedre

Az integrált SEO+PR célja az lehet, hogy amikor a Te cégedre / márkádra rákeresnek, akkor olyan találatok jöjjenek fel, amik pozitívan szólnak a cégről / márkáról. Nincs annál rosszabb, mint amikor a cégedre a második találat egy blogbejegyzés, ami arról szól, hogy milyen pocsék a kiszolgálás, és még át is vertél valakit, és különben is egy szőrőstalpú paraszt vagy.

A fentebb említett blogbejegyzések számomra nagyjából ezt az esetet fedik le: alapvetően a cégnév / brand keresésekről beszélünk. Hogy erre nagyon kevesen ügyelnek, az sajnos tényleg a szomorú valóság.

JabJab szerint:

Azt hiszem, hogy a tartalmat feltornázni (és ezzel mondjuk egy anyázó blogot letolni az első helyről) gigameló.
Mert ha egynél negatív oldal van, akkor sokszor gigameló.

[...]

Akkor milyen lehetőségeik maradtak?

1, Korrekt magatartás, korrekt kommunikáció, de ez önmagában is jó PR. De most vessük ezt el, nem képzelem hogy nagy cégek patyolatfehérek, és a profitot sutba dobják egy kis PR kedvéért.
2, Blackhat SEO azon oldalak ellen akik anyáznak.

Ezzel nem értek feltétlenül egyet. Nincs szükség blackhat SEO-ra - csak tényleg jelentős munkabefektetésre. Ami egy komoly cég komoly brandje esetében így is, úgy is tényező kell, hogy legyen.

3. SEO PR a brand építés szempontjából fontos kulcsszavakra

Eggyel tovább menve, azt már tudjuk, hogy a márkaépítést nagyban tudja segíteni a keresőkben való jelenlét. A belinkelt előadás fő példáját egy fókuszcsoportos kísérlet adja, melyben a különböző userek különböző - preparált - találati oldalakat láthattak. A feladat szerint "üzemanyag takarékos autó"-t kellett találniuk. Azok, akiknél a találati lista első találata a Honda volt (és ezt még megerősítette egy top pozíciós AdWords hirdetés is), azok sokkal inkább társították a Honda márkát az üzemanyag takarékossághoz.

Csakhogy, itt nem áll meg az élet.

Amikor márkát építünk, akkor nem csak arról szól a dolog, hogy mi mit akarunk láttatni magunkról - arról is szól, hogy mások tényleg olyannak látják-e a márkát.

Továbbgondolva az üzemanyag takarékos autó példáját: a való életben nem lenne feltétlenül elegendő, ha csak a Honda oldala lenne ott a top10-ben erre a kulcsszóra. Bizony, az sem árt, ha a top10 többi eleme is arról szólna, mennyire kevés benzint zabál a Honda.

Kombinálva ezen bejegyzés második pontjával a szitut, a brand szempontjából kifejezetten káros is lehet, ha a második találat mondjuk egy blogbejegyzés azt állítja, hogy a Honda az kifejezetten sok benzint eszik, és ráadásként még a károsanyag kibocsátása is túl nagy.

Summa summarum: egy cég / brand esetében meg kell határozni azokat a főbb kulcsszavakat, amik tényleg a legfontosabbak - és amik esetében nem megengedhető, hogy a Tékozló Homár bejegyzése ott legyen a toplistában. Ez egyfelől a cég / brand saját neve, másfelől azokat a jellemző kulcsszó kombinációk, amiket egyébként is megcéloznánk - mint pl. az üzemanyag takarékos autó. És ezen esetekben is meg kell próbálni kontrollálni a találatokat.

A hogyanról talán majd valamikor írok egy újabb bejegyzést, de nem ígérek semmit. ;-)

Addig is boldog karácsonyt és új évet az olvasóimnak!

 

A bejegyzés trackback címe:

http://link.blog.hu/api/trackback/id/tr28836723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2008.12.25. 17:12:48

Szia Merras, most már én is ellátogattam a blogodba. RSS-en vagy, tetszik a stílus és a tartalom is.