Az új blogom postjai

Rólam

Miyazaki Jun, alias Merras.

A név nem egy nick, hanem tényleg japán - ennek ellenére sokak szerint kitűnően beszélek magyarul. Ezt többek között a Neo Interactive digitális reklámügynökség munkatársai is megerősíthetik. :)

Bár nem link építés, de azért megemlíteném, hogy Google AdWords Certified Partner minősítésem is van, azaz elképzelhető, hogy valamennyire értek az AdWords kampányok menedzseléséhez is.

Link építés

Link building - linképítés tanácsok keresőoptimalizálóknak

E-mail értesítő

Írd be az e-mail címed:

Szolgáltatja a FeedBurner

Friss topikok

  • Szappanos László 2: A helyezések nincsenek szoros összefüggésben a PR értékkel, kis mértékben befolyásolják viszont. (2014.04.30. 16:53) Google Armageddon zajlik?
  • hiyuan: Il processo per ottenere supera potrebbero includere delle finalità web e di persona le richieste ... (2011.08.12. 05:06) StartUP konf 2009
  • hiyuan: cittadini Distretto avrà la prospettiva di ottenere una buona vacanza esclusiva con il $ diverse 1... (2011.08.12. 05:04) New blog
  • hiyuan: "E 'fondamentale che noi aiutiamo la procedura riguardante la manutenzione oltre a restauro mentre... (2011.08.12. 05:02) Google killer Twitter és Digitális Média Tények Könyve 2009
  • bodybuilderSHOP: Merras! Aranyba kéne foglalni a neved! Ami késik persze nem múlik! Köszönöm ezt a rengeteg haszn... (2010.03.14. 13:08) Rólam

Szatellit oldalak vs. belső linkstruktúra

2008.04.10. 17:06 | Merras | 5 komment

Az Enquiro nevű online marketing kutatásokkal foglalkozó cég oldalán találtam egy jó kis gondolatébresztő írást. Egy beküldött kérdés alapján boncolgatják a következő kérdést: vajon mi a jobb - ha építesz sok-sok micrositeot, amikkel a fő oldaladat linkeked... vagy pedig sokkal nagyobb gondot kell fordítani a belső linkstruktúra hatékony kialakítására?

Magyar SEO blogokban talán szatellit-oldal néven fordul elő a kifejezés - arról szól ez a link építés technika, hogy csinálsz egy-két-sok-baromisok lapot (különböző domaineken, különböző szervereken), amik néhány oldalból állnak. Ezeket a lapokat arra használod, hogy a fő oldalt meglinkeld vele.

Igen, egy pöttyet spamszagú a történet, ráadásul ügyetlenül művelve a dolgot valószínűleg nincs is hatása... rosszabb esetben negatív hatása is lehet. A keresőmotorok nem hülyék, az ilyen mesterséges link építést képesek kiszagolni. Ettől függetlenül lehet a szatellit-site építést okosan csinálni, anélkül, hogy spamet gyártanál, úgy, hogy tényleg profitálj belőle.

A bejegyzés most viszont nem konkrétan erről szól, hanem a technika összehasonlításáról a belső link építés fontosságával.

Márpedig, ez is fontos. A belső link struktúrára a blogok, de még inkább a wikik azok, amelyek jó példát mutatnak. Blogokban a megfelelő címkézés segítségével tudod összekapcsolni a különböző bejegyzéseket, míg a wikikben a szövegben elhelyezett linkek segítségével tudod összekötni a sok-sok különböző írást. De pl. Bagi Zoltánnak van egy jó írása az ún. breadcrumb navigációról, ami szintén egy nagyon-nagyon jó eszköz arra, hogy megfelelő kulcsszavakkal linkeld az anyagaidat a saját lapjaidon.

A címbeli kérdésre igazából nincs általános érvényű válasz, inkább csak fogódzkodók, ami alapján Neked kell döntened.

Mielőtt elkezdenéd szatellit oldalak tömkelegét gyártani, először nézd meg a céloldalt, hogy tényleg rendesen ki van-e találva a navigáció; az oldalon megfelelő gyakorisággal alkalmazod-e a megfelelő linkeket.

Ha úgy is döntesz, hogy extra micrositeokat gyártasz, akkor egyetlen ökölszabály létezik: vajon spam-e, amit gyártasz, avagy sem. Ha a válasz igen, akkor felejtsd el ezt a technikát, nem fog működni. A kérdést egyébként egyszerűen el lehet dönteni: HASZNOS-E az odatévedő látogató számára az a tartalom, amit a szatellit oldalon kínálsz? Ha igen, akkor hajrá. Ha a microsite legfőbb célja az, hogy bejövő linket képezz a főoldaladra - nos, akkor rossz okot találtál a microsite gyártásra.

Ha viszont tényleg hasznos tartalmat kínálsz ezeken az oldalakon - nos, akkor ez jelentősen képes erősíteni a pozícióidat.

A bejegyzés trackback címe:

https://link.blog.hu/api/trackback/id/tr53419998

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: Google-függő - 15. heti bloggereblye 2008.04.15. 10:17:09

[...]és a HTML form-ok A Google további tartalmakat indexelne Szatellit oldalak vs. belső linkstruktúra Weblap építési stratégiák a[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tupacko · http://webpillango.org 2008.04.15. 22:24:40

Érdekes írás. Amit hozzászólnék az a következő: sok, jól megszerkesztett, microsite jól jöhet, de nem feltétlenűl elégséges megoldás az oldal jó linkbuildingjáben. Egy jól struktúrált oldal, aminek kellő felépítése és adatmennyisége van, sokkal jobb, sokkal hatékonyabb. Egy példa: a Google előre lépteti az oldalunk és további aloldalak linkjeit is felkínálja a keresőmotorból érkezők számára.

Merras · http://miyazakijun.hu 2008.04.15. 23:07:28

Tupacko: egyetértek, a belső link struktúra valóban elsődleges. Talán egyértelműbben kellett volna írnom, de tényleg először mindenki seperjen fel a házatáján, mielőtt víkendházat vesz. :)

Tanders · http://www.prosign.hu 2008.04.16. 12:03:43

A nagy kérdés, hogy mit tekint a Google hasznos microsite-nak. Ha linkekkel támogatom meg a kicsikéket, akkor annak is nő az értéke, hiába van rajta haszontalan tartalom...

kulcsszo · http://www.kulcsszo.hu 2008.04.16. 14:21:40

Én a jó link struktúrát többre értékelem, a microsite kialakitása és látogatottságának növelése idő és pénz igényes, és ha nicnsen rajta értékes tartalom ami frissül akkor csak egyfajta webszemét is lehet belőle.

Inkább a témakörhöz hasonló weboldal kialakítása (esetleg blog) lenne célszerű és arról egy külső link a régi weboldalra.

Merras · http://miyazakijun.hu 2008.04.16. 20:06:27

Tanders: a kérdés nem a Google térfelén van. Hanem a Te térfeleden, a Te fejedben dől el a kérdés. TE akarsz-e valóban hasznos tartalmat szolgáltatni, avagy sem, és mindent megteszel-e annak érdekében, hogy ténylegesen hasznos legyen az a tartalom. Ha igen, akkor a Google szemszögből sem lesz probléma.

kulcsszo: egy blog például lehet hasznos szatellit oldal. Az én esetemben pl. az SFportalhoz tartozik egy komplett blogszolgáltatás. Szatellitnek indult, de túlnőtte a szülőjét. :)

Egy blog esetében én például elgondolkodnék azon, hogy nem feltétlenül a blog.domain.hu alá telepített WordPress a leghasznosabb SEO-ügyileg... lehet, hogy sokkal célravezetőbb egy bejáratott blogszolgáltatónál indítani, pl. blog.hu, freeblog.hu, blogter.hu - már csak azért is, mert ott elérsz egy bizonyos közösséget eleve, link building szempontjából előnnyel tudsz indulni.