Amikor az ember linkeket akar építeni, akkor nagyon sok esetben hajlamos átmenni sztahanovistába, és csak a mennyiséget figyelni - miközben elfeledkezik arról, hogy a keresőmotorok igen kifinomult algoritmusokkal bírnak, amelyek hajlamosak megkeseríteni az egyszeri SEO-s életét.
Egyesek annyira hajkurásszák a bejövő linkeket, hogy sziszifuszi munkává válik a dolog: mennyiségileg rendben is lennének, de a meghatározott kulcsszavakra valahogy mégsem akar előbbre kerülni az oldal a találati listán. Miért? Mert a Google izzadságszagot érez, és inkább befogja az orrát, és nem foglalkozik veled. Ugyanis érződik a linkstruktúrán, hogy mesterségesen van összeszedve az egész.
A "Google-fivérek" alap algoritmusa ugyanis arra az egyszerű filozófiára épül, hogy ami az embereknek tetszik, azt majd jól meglinkelik. Azaz, az egyszeri felhasználó "szavaz", amikor linkel valahova. A tömegek bölcsessége.
A keresőoptimalizálás során viszont - amikor linket építünk - hajlamosak vagyunk szembemenni ezzel a filozófiával. Directoryzunk, article directoryzunk, csereberéljük a linkeket, és persze igyekszünk a legjobb kulcsszavakat betenni az anchor textbe.
Mindezen lépéseknek fontos szerepe van a későbbi sikerünkben - de ügyelnünk kell a természetességre.
Az egyik hiba az szokott lenni, hogy a linkjeink nagyrészében ugyanaz a link szövege. Amikor katalógusokba regisztrálsz, ügyelj arra, hogy legalább 4-5 különböző linkszöveget, leírást, egyebet használj. Ne ugyanaz szerepeljen mindenhol.
A másik hiba az, ha a link building nem folyamatos tevékenység. Hirtelen előbukkan a semmiből pár száz vagy ezer link - aztán szevasz, tavasz, nincs fejlődés. Ne hirtelen cselekedj, hanem folyamatosan építkezz.
A reciprocal - kölcsönös - linkek fontosak ugyan (sok angolnyelvű SEO véleményt olvastam már, ami temeti ezt a műfajt, ezzel nem értek egyet - lásd pl. a blogoszférában igenis a kölcsönös linkelés a divat), de nem szabad, hogy kizárólag ilyen linkekből álljon a kincstárad. Ehhez persze valószínűleg jó tartalom kell, hogy önmaguktól is linkeljenek a népek - dehát a SEO alapelve amúgy is a "content is king" elv.
A mai jelmondat tehát: természetesség, természetesség, természetesség!
Napi link építés tipp #12 - Legyél természetes!
2007.12.19. 10:00 | Merras | 1 komment
Címkék: google seo keresőoptimalizálás tipp link napitipp
A bejegyzés trackback címe:
https://link.blog.hu/api/trackback/id/tr37268918
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
aranyhaj.blogspot.com 2007.12.19. 18:52:10
Igazság szerint mindent természetesen végeztem... mert van még mit tanulnom a linképítésről.
Mindössze odáig jutottam el, hogy beterveztem a következő napokra egy linkcserét. A blogbejegyzéseimet pedig címkézem majd - remélem, eredménnyel.
aranyhaj.blogspot.com
Mindössze odáig jutottam el, hogy beterveztem a következő napokra egy linkcserét. A blogbejegyzéseimet pedig címkézem majd - remélem, eredménnyel.
aranyhaj.blogspot.com