Egy offtopic post következik: a Google elindította a napokban a pár hónapja már beharangozott Google Ad Manager szolgáltatását.
Mi is ez?
Egy egyszerű adserver megoldás. egy gyors beloginolás alapján látható, hogy ez egy darabig nem lesz versenytársa az Adverticumhoz hasonló adserver megoldásoknak, nem valószínű, hogy például az ügynökségek tömegesen át akarnának térni majd erre. Viszont kisebb oldalaknak, blogoknak ideális megoldás lehet, ha nem akarnak se Adverticum számlát fizetni, és nem akarnak OpenX telepítéssel-beállításokkal se szívózni.
Kíváncsi vagyok, hogy mikor jön el az idő, amikor mondjuk az AdSense fiókot direktben összekötik az Ad Managerrel, hogy mondjuk ebből lehessen kezelni a különböző felületeket.
Mint nézem, a felület beállításoknál van egy ilyen bekattintható opció, hogy: Engedélyezheti a fennmaradó készletért való versenyzést az AdSense hirdetések számára. Azaz, ha épp nincs hirdetésed, akkor megjelenít AdSense-t. Majd az SFportalon kipróbálom, hogy ez mennyire műxik jól. A hirdetési terület létrehozása után lehetőség nyílik az AdSense hirdetések beállítására, ahol egy, az AdSenseből már jól ismert felületet kapunk: kiválaszthatjuk az AdSense méreteit, színeit, képes és/vagy szöveges hirdetést akarunk-e, etc. Sajnos az ún. "többszörös paletták" az istennek sem jelennek meg nekem ebben, pedig lenne értelme. (A többszörös paletták segítségével ugyanabban a pozícióban random tudsz más-más színösszeállítású hirdetést megjeleníteni - ez nagyban segít abban, hogy a látogatóid ne szokják meg annyira a hirdetést, hogy észre se vegyék.)
És vajon mondjuk lesz-e valami átjárás az Ad Planner és az Ad Manager között - mondjuk Ad Plannerből kiválasztott oldal esetében meg tudnám nézni, hogy milyen - nem AdSense - felületek vannak Ad Managerbe beállítva.